Tuesday, 26 November 2013

Keringkan hati

Biar dimaki asal kau ikhlas
Biar dicaci asal kau jujur
Biar mereka terus menghukum
Asal kau tahu siapa diri kau
Pekakkan telinga
Keraskan hati
Kau takkan mati

Sunday, 17 March 2013

suara akal

kalau setiap mata tak mahu dipandang
maka tiada guna merayu lagi

kalau setiap bicara tak mahu didengar 
maka tiada guna memujuk lagi

kalau setiap hati bertulangkan rasa benci
maka tiada guna usaha lagi

dan
aku serahkan segalanya pada Ilahi


Thursday, 31 January 2013

ini petikan


ini
yang aku cuba lakukan 
semat dalam dada
dari dulu

yang
tak pernah wujud 
dalam setiap inci penjuru diri
dari dulu

no confidence

susah
memang susah 
tapi aku cuba
ya atleast aku try

Tuesday, 29 January 2013

untitled

ada masa
otak kau macam tak sehaluan mulut
cuma satu
jangan simpan sampai jadi bangkai dalam hati



Wednesday, 16 January 2013

melayang-terbang

tempat ni kosong
kalau dilihat dengan hati
bukan mata kasar
sekosong minda ni
tubuh kaku di sini
tapi otak melayang-terbang
macam kena seret
tapi aku merelakan

kau,
pernah rasa macam tu?
confuse~









Sunday, 13 January 2013

praktikal

hai
assalamualaikum

entri pendek
huruf pun makin sengkek
untuk saat ini
praktikal membuatkan aku sedikit busy
tapi semuanya berjalan dengan lancar
siapkan apa yang perlu
macam bos mintak
lepas tu balik

masa untuk aku online terlalu limited di sini
haih memang bosan bunyi bila hidup takde internet
untuk zaman ni
macam kita semualah
kan?

Wednesday, 9 January 2013

spekulasi

bukan jenis aku buat spekulasi sendiri
kalau bukti dah ada depan mata kau nak kata apa?
bulat-bulat depan muka
terang
nyata

aku malas nak bangkitkan isu
malas bertekak non-stop
silence is the best ever